H Euronav, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία με δεξαμενόπλοια στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να προσθέσει στον στόλο της 120 πλοία μηδενικού άνθρακα. Ήδη εξαγόρασε έναντι $1,15 δισ την χαμηλών εκπομπών ναυτιλιακή εταιρεία CMB.Tech και αναδείχθηκε σε αδιαμφισβήτητο πρωτοπόρο της εποχής της καθαρής ναυτιλίας.
Η νέα παραγγελία πλοία περιλαμβάνει 60 μικρά σκάφη πεπιεσμένου υδρογόνου και 60 μεγαλύτερα που κινούνται με αμμωνία.
Ο Alexander Saverys, CEO της Euronav και της CMB.Tech δήλωσε ότι η νέα συγχωνευμένη εταιρεία θα ονομάζεται CMB.Tech και θα απευθύνεται στους επενδυτές ως η μοναδική διαφοροποιημένη, πράσινη ναυτιλιακή πλατφόρμα για κεφάλαια ESG. «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε το νέο σημείο αναφοράς στη βιώσιμη ναυτιλία, παράγοντας αξία μέσω ενός διαφοροποιημένου στόλου, εστιάζοντας απολύτως στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές», είπε στους επενδυτές στην ημέρα κεφαλαιαγορών της Euronav στην Αμβέρσα. «Θα χρησιμοποιούμε, θα παράγουμε, θα διανέμουμε και, μεσοπρόθεσμα, θα μεταφέρουμε καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
Οι δύο βελγικές εταιρείες — οι οποίες πρόκειται να συγχωνευθούν τους επόμενους μήνες μετά την έγκριση των μετόχων — ήδη ναυλώνουν 5 πλοία με αμμωνία και 9 με υδρογόνο, και αναμένονται άλλα 12 σκάφη H2 και 34 πλοία NH3. Η συγχωνευμένη εταιρεία σχεδιάζει να προσθέσει 20 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου με αμμωνία, 20 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 10 δεξαμενόπλοια και 10 πλοία μεταφοράς χημικών.
Στοχεύει επίσης να αποκτήσει 20 υδρογονοκίνητα πλοία μεταφοράς πληρώματος, 20 ρυμουλκά, 10 σκάφη εξυπηρέτησης για υπεράκτια αιολικά πάρκα και 10 mini-bulkers. Έχοντας τελικά έναν συνολικό στόλο με 99 πλοία αμμωνίας και 83 υδρογόνου, θα αναδειχθεί στη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μηδενικών εκπομπών άνθρακα στον κόσμο – παρόλο που θα εξακολουθήσει να μεταφέρει αργό πετρέλαιο. Η συνολική επένδυση εκτιμάται να φτάσει τα 3 έως 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε διάστημα 5 ετών.
Όλα τα νέα πλοία θα είναι διπλού καυσίμου, που σημαίνει ότι θα μπορούν να κινούνται και με ντίζελ. Η Euronav πούλησε πρόσφατα 24 από τα VLCC της στην Frontline για $2,35 δισ — χρήματα που θα χρησιμοποιηθούν για την επένδυση στη νέα συγχωνευμένη εταιρεία.
Ο Alexander Saverys κάλεσε τους επενδυτές να θέσουν στον εαυτό τους την εξής ερώτηση: «Πιστεύω ότι η μετοχή μιας εταιρείας που αποτελεί σημείο αναφοράς ως πράσινη ναυτιλιακή μετοχή θα αποδώσει μεγαλύτερη αξία από το αν εξακολουθήσει να εξαρτάται 100% από την διαθεσιμότητα αργού πετρελαίου; Εάν η απάντηση είναι Ναι, σας καλωσορίζω με χαρά στην πρώτη θέση του μεγάλου στόλου μας. Προορισμός μας: ναυτιλία μηδενικού άνθρακα.»